Pazartesi, Aralık 21, 2009

Ucak Korkusu Diyalogu

photo by http://www.flickr.com/photos/lrargerich/


Onsoz :

Ucaga binmekten korkuyorum ben. Ama bu ucaga binmeme engel olmuyor. Istatistiksel olarak kaza yapmasi en az olasi bu aracta ucmak sizin icin de zor oluyorsa pilot bir arkadasimla yaptigim bir diyalogu okumaniz kafanizdaki soru isaretlerinden bazilarini gecirmenize yardimci olabilir , ya da olamaz. bilmiyorum. Lutfen sonuna kadar okuyup yorum birakin. Sizin tecrubeleriniz herkese yardimci olacaktir.


ttt : ilker ender : yolcu

bb : bugra : pilot .


ttt> boeing 767ymis
bb>>wow bayilirim 767
ttt> elektrik prizi olur mu ?
bb>>yolcu kisminda mi
bb>>olmaz
ttt> evet. olmaz mi ,hmm
bb>>olmamasi lazim
ttt> laptopa izin verirler mi
bb>>which airline
ttt> air canada
bb>>verirler , ya da en kotu hostese verirsin o sarja takar sonra alirsin
ttt> ucak dusmez di mi ?
bb>>ahauahuhauhuae nie dussun ki
ttt> dogru : )
ttt> ben bugun gittim ilacimi aldim her kosulda : ) hicbirsey senin elinde degil ya , o cok kotu
bb>>eheheh ya 767 yaw ,daha demin 4 bucuk saat onla uctum munih - gran canaria , cok guzeldi
ttt> hadi ya : )
ttt> sen pilotsun tabi cevir dumeni gitsin obur tarafa
bb>>ehehe genelde dumen cevrilmez yaw : ) heading set edilir ucak kendi doner
ttt> hadi ya oyle saat uc yonune donuyoruz arkadaslar degil mi
bb>>dumene falan dokunmaz kimse eheheheue , hayir yaw, saatle diil . 360 tane heading var, 1 dairenin 360 derecesi her biri 1 heading.yalniz benim resmimde pilotlar son yaklasmadalar otopilot kapali elle donuyor
ttt>ucak tamamen ters donebilir mi , yani o kabiliyete sahip mi ?
bb>>hayir donduremez imkansiz , ucak izin vermez ona
ttt> >hadi ya
bb>>normal bir ucusta yani
ttt> ucak nasil izin vermez
bb>>767 yaptirmaz
bb>>bkz. fly by wire
ttt>sen asagi itersen dumeni o duzeltiyor mu cok gittik biz diye
bb>>evet
ttt> yani iste birden 90 derece asagi gidemiyorsun
bb>>hayir
ttt>bir de 767'de kac tane motor oluyor ?
bb>>2
ttt> az degil mi o ?
bb>>2 tane canavar general electrics
bb>>ahauahuhawuhau
ttt> : )
bb>>yahu neden az olsun
ttt> okyanus gecicez , insan 4 tane koyar
bb>>abi seni ucurmak lazim planorle , o zaman sen 767 yi operek binersin
ttt> : )
bb>>abicim bak diyelim 2 motorun da durdu , bu uçak direk düsücek mi saniyosun?
ttt> evet , olucez direk , degil mi ?
bb>>ahahahahahah
bb>>bu adamlar salak mi yapar mi öyle sey
bb>>ahahahah
ttt> hadi ya
bb>abim, bu aerodinamik diye bisey var duydunmu hiç , 30.000 feet deki bi uçak , motorlari durunca motorsuz süzülerek 100 mil içinde biyere inebilir
ttt> ya benim muhendisim aslinda da
ttt> bilgisayar muhendisi
ttt> : ))
ttt> oha cidden mi
bb>>ki havacilik tarihinde çok var bu
bb>>e tabii ki
bb>> sen saniyomusun motor durdu öldük
ttt> evet valla ben plani ona gore yapmistim bak cok iyi oldu ha
bb>>motor jeneratorunu kaybediyolar bak bak noluyo , rat diye bisey var ram air turbine motorun altindan kucuk bi pervane çikiyo o rüzgarla dondukce ucaga elektrik uretiyo. bu adamlar salak mi boyle seyleri dusunmesin
ttt> ohaa
bb>>sonra backup gostergeler var, tum gostergelerini kaybetsen bile yedek gostergeler her zaman calisir
ttt> cok iyimis be
bb>>sonra alternate flap gear spoiler hepsi var , motorsuz flap açabilirsin teker indirebilirsin
bb>>hehehe . havacilik o kadar güvensiz mi saniyosun abi , dünyada baska hiçbisey bu kadar ciddi kontrol edilmiyo ve dünyadaki en güvenilir tasimacilik
ttt> valla oyle ama oyle demir birseyin icinde taa kac bin metrede gitmek garip oluyor
bb>> sadece kaza olursa bi kerede çok kisi ölüyo diye olay oluyo ama onun disinda uçakta ölme sansi çok az
bb>> hehehe
ttt> hmm
bb>>o demir sey o kadar mükemmel tasarlanmis bisey ki
ttt> bak benim aklima bi fikir geldi, bu ucagin arkasina neden kocaman parasut takmiyorlar
bb>>eheheue
ttt> yavas yavas duserse acilsin
bb>>abi o ucagi durdurucak parasüt dünyada varmi
ttt> hmm dogru : )
bb>>euheah , bahsettigin sey 100 lerce ton
ttt> bi de mesela bu ucagin etrafini kara kutunun materyalinden kaplasalar olmuyor mu ? kara kutulara bisey olmuyor ya dusunce
bb>>bak benim demin uçusta 259000 pound yakitsiz agirligim vardi
ttt> oha
bb>>75000 pound da yakit aldim 1900 mil ucusa
bb>>napar
bb>>334000 pound
bb>>böl 2.2 ye
bb>>kaç bin kilo
bb>>151.2 ton
ttt> 150000
ttt> oha
bb>767 nin maximum kalkis agirligi 408000 pound
ttt>bir de mesela bu ucak kalkiyor toronto'dan munih'e gitcek havalandi.
bb>eet
ttt>mesela kac metreden ucar bu ? yoksa havaya gore mi ayarlaniyor ? .
bb>>metre degil
ttt> km ?
bb>>hayir havacilikta feet kullanilir
ttt> hmm .ok
bb>>simdi rvsm denen altitude seperation lar var . mesela avrupada adamlar o 360 derecelik daireyi yukardan asagi kesmis
bb>> kuzeyden guneye cizgi cekmis . diyor ki sen rvsm olan bi yerde 180 derece ile 360 derece ucucaksan yani batiya gidiceksen
bb>> çift seviye uçucaksin yani 30000 feet 32000 feet gibi eger terse gidiyosan tek seviye ucucaksin
bb>>29000 feet 31000 feet gibi .yani noluyo
bb>>2 ucak karsilikli gelse bile biri çift seviye biri tek seviye
ttt> carpismiyor
bb>>hiç ayni seviyede olmuyolar , carpisma falan yok
bb>>kaldi ki ucaklarda tcas var
bb>>bkz. tcas (traffic collision avoidance system)
ttt> oha , onu da mi hesapliyor
bb>> simdi bu tcas denen akilli sey. diyelim kaza yapicaksin ya, once kokpitte bagiriyo
bb>> traffic traffic diye . seni uyandiriyo. Diyelim hala tehlike artiyo
bb>> sana descend descend diyo karsidan gelene climb climb diyo
bb>> yani sana alçal oburune tirman diyo
ttt> oha , cok iyi ya
bb>>hadi sen gene tembel tembel oturdun,bu sefer
ttt> : )
bb>>2 ucakta kendi yapiyo bunu otomatik pilot. yani ucak seni otomatik alcaltirken onu da otomatik tirmandiriyo
bb>http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=tcas
ttt>cok garip be peki bu makinadayuzlerce farkli elektronik devre/program /equipment var ,bunlarin bozulmasi kolaylasmiaz mi
bb>>ee tabii ki bozulur mu abi
bb>>o ucaklar her inisten sonra maintenance e giriyolar,ground engineer lar var
bb>>o ucagin etrafinda tonla adam yok mu , onlar zevkine mi orda duruyor
ttt>bi de motorlar birbirinden bagimsiz mi calisiyor
bb>>hayir asla oyle bisey olamaz ,motorlar esit calismak zorunda
bb>>en ufak farklilikta , ucak obur tarafa ceker
ttt> ama bozulunca ikisi beraber mi bozuluyor ?
bb>>abi bi kanat daha fazla iterse ne olur obur kanada dogru doner ucak
ttt> yirtilir ucak valla
bb>>eeuheuhe yirtilir mi yaaa
bb>>yooo tek motor devam edersin
bb>>sen kanat testlerini gordunmu hic
ttt> cik
bb>kanat 7 metre havaya kalkiyo . kopma noktasini hesapliyolar
bb>>kanat tas gibi ama kanat yuvarlak oluyo , hala tek parça ehehehe
bb>>kanat böyle bak )
bb>>bunu yan yatmis olarak düsün
bb>>)
ttt> hadi ya , oha
bb>o kanatlar havada nasi esniyo var ya kanat cirpar gibi , sana bi link veriim hemen indir
ttt> olur
bb>> hemen iner dimi yatmam lazim bnm :)
ttt>>tamam
bb>> http://www.flightlevel350.com/viewer.php?id=1568

55 yorum:

plasticqueen dedi ki...

feci şekilde uçak korkum var her bindigimde nefesim kesiliyor ve kalbim yerinden çıkıcakmış gibi oluyor ve hatta zaman zaman kalkış sırasında korkumdan aglıyorum:S maalesef acı ama gercek.
sık sık seyahat ediyorum ve mecburen yurtdışı seyahatlerimde uçak kullanmak zorunda kalıyorum. aslında bu entry i okuyumca yani 'bir de bunu işi bilen birinden dinleyince ' aslında okadar da korkulcak bişiy değilmiş gibi gorundu birden gozume. sanırım benim aklım almıyor pek bu uçma işini:S
turbulans çok sık yaşadıgım bişi:( sanırım korktugum için nerdeyse hep başıma geliyor, o anda pilotu panik içinde içeride hayatlarımızı kurtarmaya çabalarken hayal ediyor ve kendimi gulunc bir şekilde korkutuyorum:)
bu yazı için teşekkürer daha ayrıntılı bilgileri de bekleriz...

Adsız dedi ki...

bende bende cok korkuyorumm. sehayatten 2-3 gün önce acayip hayaller kuruyorum, kalbim yernden firliyor hele ucaga binince simsiki kasiyorum kendimi ve bildigim tüm dualri arka arkaya okuyorum. havalanincada nefesim kesiliyor ama o hosteslerin rahatligi ve arada pilotun verdigi bilgi ve ses tonu beni öylebi gevsetiyorki. bu durumda canimiz önce allaha sonra sevgili pilotlarimiza emanet. bende daha fazla bilgilendirilmek istiyorum... ve bu korkuyu yenmek istiyorum :)

Adsız dedi ki...

bende bende cok korkuyorumm. sehayatten 2-3 gün önce acayip hayaller kuruyorum, kalbim yernden firliyor hele ucaga binince simsiki kasiyorum kendimi ve bildigim tüm dualri arka arkaya okuyorum. havalanincada nefesim kesiliyor ama o hosteslerin rahatligi ve arada pilotun verdigi bilgi ve ses tonu beni öylebi gevsetiyorki. bu durumda canimiz önce allaha sonra sevgili pilotlarimiza emanet. bende daha fazla bilgilendirilmek istiyorum... ve bu korkuyu yenmek istiyorum :)

Unknown dedi ki...

Sagolun yaa.Korkunun esprisi yapilinca guzel oluyor.Yarin ucusum var.Iyi geldi.

Adsız dedi ki...

slm siz beni birde bende dinleyin bunu yazerken bil elim ayağım titriyor ben 40 yaşında bindim uçağa kalmasına 15 dakika kala başladım ben incem diye bağırmaya 9 yaşında bi kız çocuğu öyle bir gülüyordiki dur falan uçak kalkcak inme nihayetinde inmedim ve uçak kalktı anladfımki ben uçağa binmeye korkuyorum uçmaya değil sonra 15 20 sefer daha bindim çine gittim 10 saat halada korkuyorum şimdi baküye gidecem gene aynı heyacan ben bu korkuyu üstümden hiç ama hiç atamacam gibi geliyor ama genede uçağa binmek ve uçmak çok ama çok güzel bir duygu korksanızda mutlaka binin

Adsız dedi ki...

slm ucak korkusu olan bir tek ben degilmisim demek ki. Yazilanlari okuyunca icim biraz daha rahatladi nedense:D. Ben yurtdisinda yasiyorum ve her yaz tatil icin Turkiye,ye gidiyorum. Bu senede ayni korku ve endiseyle yine gidicem insallah. Yolculuguma 1 ay var daha ama ben korkudan neredeyse uyuyamaz duruma geldim. Belki tek basima olsam bu kadar korkmicam ama benimle gelen 3 yasinda birde oglum var. En buyuk endisem onun icin. Umarim herkez hayirlisiyla gidip gelir,kimseye bir sey olmadan. nasil yenicem bu korkuyu hic bilmiyorum. INSALLAH sonunda yenicem ,pek kolay olmayacak ama yinede umuyorum.

Adsız dedi ki...

ay valla bu konuda okudugum en hos yazi... diger yorumculara katiliyorum, ben de ucaga binmekten korkar oldum son yillarda... oysa eskiden hic korkmazdim.... ben de yilda birkac kez ucak yolculugu yapmak zorundayim son 15 yildir...
ama son yillardaki ucuslarimdan haftalarca once aklima cok olumsuz ve korkutucu dusunceler ve sahneler geliyor... kendime telkinle duayla bilgilenerek vs. asmaya calisiyorum, ama hala cok zor oluyor... hatta su gunlerde ucmayacak olmama ragmen karada bile birucak korkusudur gidiyor... oysa mantiken biliyorum ki ucak gercekten de en guvenilir yolculuk araci... sanirim ucak icindeyken kendimizi mesgul etmenin bir yolunu bulmaliyiz... en iyi cozum bu.. birileriyle konusmak, hosteslere gulumsemek, iniste neler yapacagimizi planlamak gibi... Allah hepimizi, tum ucuslarimizi, yolculuklarimizi korusun - her yere sag salim varip donebilelim insallah cumlemiz... Allah tum ucus pilotlarina ve ekiplerine de zihin acikligi versin..

Adsız dedi ki...

Ben iki kere hiç problem olmaksızın uçakla seyehat etmeme rağmen sonrasında böyle bir korku çıktı(icat ettim) aslında biraz analiz edince altında yatan başka korkuların ve kaygıların olduğunu ve bunun tetiklediğini farkına vardım 1. kapalı yer fobisi ve birşey olunca dışarı çıkamama hissi 2. diğeri ise yaşadığın yerden uzaklaşma hissi bu korkular bazen şekl değiştirebiliyor mesela köprü üzerinden geçicekken tetikliyor

Adsız dedi ki...

bende son 1 senedir oluşan bir korku. daha önce gayet rahat uçar hatta kalkışta camdan bakar hızlandıkça daha çok hoşuma giderdi fakat national geographicte izlemeye başladığım uçak kazası raporu programı beni ve eşimi bitirdi. artık uçaklar hakkında her türlü bilgim var ve uçarken devamlı paranoyak bir şekilde acaba motormu durdu ters yönden uçak gelirmi kargo kapısı hatalımı ve bunun gibi yüzlerce düşünceyle uçmaktayım. yurt dışı tatilimizde tr'ye gidiş geliş dahil toplam 5 uçuş yaptık ve hepsi zehir oldu maalesef

Unknown dedi ki...

benim yarın uçmam lazım öyle çok korkuyorum ki ödüm patlıyor umarım sağ salim giderim adanaya gidicem ankaradan hepi topu bi saat ama gerçekten çok korkuyorum yıllarca korkmadan uçağa bindim sonra bi trafik kazası geçirdim ve uçaklardanda korkmaya başladım üstelik bundan çok utanıyorum çünkü senelerce uçaktan korkanlarla dalga geçtim tanrım öyle kötü şeyler geliyorki aklıma durmadan fikir değiştiriyorum bi süre ikna oluyorum sonra tekrar vaz geçiyorum neyse burda yanlız olmadığımı bilmek güzel dilerim herkes her zaman sağsalim gidicekleri yere gidip gelsinler tanrı bütün uçağa binicekleri meleklerin kanatlarında korusun sevgiler

Adsız dedi ki...

super olmuş bu sayfa arkadaslar..:)
hem guldum hem okudum muhabbeti cunku o paranoyak sorular benim de surekli aklimda..daha cok da var aklimda..beni esas korkutan sey su : ucak dustu...olduk..sonra nereye gidecez ? hesap nasil sorulacak..bir suru gunahim var..olum nasil birsey..ruhun cikmasi...olum ani...nasil olacak derken havadayken olup olup diriliyorum...inis sonrasinda muthis bir rahatlama var ama :)

Adsız dedi ki...

selam yalnız olmadığımı biliyordum,uçağa hiç binmedim ama binmekten dehşet korkuyorum.yüksekte olmak,istediğin an dıarı çıkamamak düşüncesi beni bu fobiye daha da yakınlaştırıyor.bu ayın 21 inde antalyadan istanbula uçakla gideceğim,bilete her gün bakıyorum,stresim her defasında artıyor,sakinleştirici alsam olur mu diye düşünüyorum.tavsiyelerinizi bekliyorum..umarım hepimiz şu korkumuzdan kurtuluruz!!!!

Adsız dedi ki...

Ya arkadaslar yazdiginiz gibi ama benim öyle ölümden veya düsmekten korkum yok bildigimiz gibi "Olacagin önüne durulmaz derler!" yani buda bir gercketir benim korktugum nokta ise, kendi kendimi hazirliyorum yani üc hafta kalmis ucmama, kendime sorular soruyorum "acaba ne olacak" hani benim birde yükseklik korkum var ondan yani diyorum ki kendi kendime "acaba nasil olacak, acaba korkucakmiyim, acaba cokmu telaslancam?" yani kendi kendimi merak ediyorum ve hazirlamaya calisiyorum o ana, ama yani bu korkuda cok manasiz birsey diye düsünüyroum cünkü sonucta kimse kimsenin canini tehlikeye atacak diye birsey yok günde bizim burda onca ucak kalkis inis yapiyor kurban oldugum yaradanim, hepside sag salim iniyorlar düzgün bir sekilde gidip geliyorlar yani....!! Hani simdi Ucak düscekmi diye düsünmeyin cünkü bence öyle düsünürseniz bencillik ve egoistlik demektir herkes ucuyor onca insan gidiyp geliyor...birde ben bir sayfada arastirdim türkiyede Ucaktan korkanlar icin kursu varmis, yani ilkte ders sonrada SANAL UCUS yani model ucaklan sana gercek ucagin nasil bastan sona hareket ettigini gösteriyorlar bu sayede cogulari yeniyorlar korkularini ama bazilarida bu SANAL UCUSta bile fenalasiyormus!!

Adsız dedi ki...

selam arkadaslar.. iki dunden beri agliya agliya gozum portledi , nihayet havaalanindan geri donduk. evdeyim simdi , biletimi yaktim. memeleketime gidip ailemi gorme sansimi teptim bugun. hep korkuyordum ucaktan, ama yinede binip gidiyordum. kafamdaki kurgular acayip. birdenbire motorlar durursa kaliriz oyle dimdizlak diye panik yapmaktan daha binmeden hiper ventilasyon geciriyorum. son zamanlarda olanlarda ustune tuz biber oldu. haftaya esim ucacakti tr de bulusacaktik, simdi onun biletide yanacak belki benim yuzumden. yukardaki yaziyi okumamin pek faydasi olmadi ne yazikki, hos ama se yaramadi bende. ne olacak simdi? hollandada yasiyorum ve arabayla en az 3 gun yollarda. oooof of

Adsız dedi ki...

Klasik bir soz olacak; ama yalniz degilim :) bende kac senedir ucaga biniyorum hala korkuyu yenemedim. ilk 1994 te bindim ucaga bu guna kadar kac kez bindigimi hatirlamiyorum ama stresten kurtulamiyorum; buradaki sohbet yazisi azda olsa icimi ferahlatti diyebilirim :)

Nervous Flyer dedi ki...

Ben de 1997 yılından beri yurtdışında yaşıyorum ve her sene 2defa uçağa binmek zorundayım..Ve bir türlü yenemediğim korkum var...Toplam 20 defa bindim bunların 5-6 sı hariç hepsinde ciddi huzursuz ve gergindim..Binmek zorunda olanlar için 2 tavsiyem var:

1- Xanax adlı bir sakinleştiri var, uçmadam 2 saat önce bir tane yutarsanız çok serin ve huzurlu bir yolculuk sizi bekliyor.

2- Bekleme salonunda ve uçağa binince kendinizi sürekli meşgul edin, kitap-gazete okuyun,muzik dinleyin, film seyredin...

Herkese hayırlı uçuşlar...

Adsız dedi ki...

senede en az 4 kez ucaga bınıyorum. her bınısımde ayrı bır korku ve heyecan yasıyorum. ama tam bır sene once gırdıgımız bır turbulansta tam 500 metre dıkey sevıye degısıtrırınce ve azraılın gercekten bu kadar yaklastıgını hıssedınce hep aynı korkuyu tekrar yasarmıyım dıye dusunmeden gecemıyorum. bazı ucuslarımızda ucak sallanmıyor bıle ama o yasadıgım kotu tecrube sureklı aklımda. ucakla kaza yapmak gercekten kucu ıhtımal ama yaparsan hayatta kalma ıhtımalı de yok denecek kadar az. amsterdamdan istanbula hızlı tren olsa ucagı kesınlıkle tercıh etmem. sonuc larak el kol baglı bınıyoruz ıste:))herkese ıyı ucuslar...

Adsız dedi ki...

arkadaşlar az önce uçak biletimi iptal ettim 40 yaşındayım ilk defa uçağa binme şansı yakaladım ama bu korkum yüzden vazgeçtim ama benim korkum uçak düşecek diye değil yükseklikm korkusuda değil sadece benim korkum uçak kalkarken ve inerken olacaklardan korkuyorum ama ne olacağını bilememek herkes uçak inişini ve kalkışını kondola ve kamikazeye benzettiği için bende onlardan çok korktuğum için uçağa binmekten ve yüreğindeki o bilmediğim duyguyu yaşamaktan korkuyorum bana yardımcı olun lütfen bu korkumu yenmek istiyorum

Adsız dedi ki...

valla arkadaslar sizin yasadiklariniz beni cok rahatlatti yani bi insan bu kadar duygularima tercume olur beni cok rahatlattiniz hepinize tesekkur ederim

Adsız dedi ki...

benı ucmak korkutmuyor.sadece yukselıs korkutuyor cok bas donmesı oluyor garıp bı duygu sankı beenın assagıda kalıo sen ucuyosun gbı:S

Adsız dedi ki...

Korkum biraz farklı olsada "yükseklik korkusu" beni uçaklardan(hiç binmedim) ve yüksek katlı yapılardan hep uzak tutmuştur.Bu basit korkum yüzünden hangi fırsatları kaçırdığımı saymaya başlasam yazı uzar gider.Ama artık mecburum, mecbur bırakıldım:)ve bu mecburiyetin ilk maçı:izmir-ankara uçusu.Yerden yükselişimi gözümün önüne getiriyorum ve KORKUYORUM ULEYNN:))Unutmadan en sevdiğim programlar
1-uçak kazası raporu
2-mega yapılar:))))

Iforev dedi ki...

daha once ucakta korkan digerlerini sakinlestirirken, bir kez tayfunun icinde ucmus olmaktan dolayi gelisen bir ucus korkum var, ama ne korku..ucaga biner binmez nefesim kesiliyor, kalbim disari cikacakmis gibi oluyor ve surekli aglamak istiyorum.Ve yurtdisinda yasadigim icin ucmak zorundayim, benim fikrim bundan sonra doktordan cok agir bir sakinlestirici alip, ucus boyunca uyumak,umarim ise yarar.mantiksiz oldugunu biliyorum, bu pilotla gecen dialogda da gordum ama korku iste mantigi yok ki..

Adsız dedi ki...

benimde bu hafta sonu uçuşum var ne yazıkki ilk olacak harbiden korkuyor rüyalarımdan uçaktan düşmek üzereyken uyanıyorum kaçtır:)iyi geldi bu muhabbeti okumak thanks..herkese iii uçuşlar korkmamak gerek arkadaşlar:(((yaaaaaaaa ama ben çok korkuyoruum biri bana uçağın düşmeyeceğini söylesin pleaseeeeeeee...

Adsız dedi ki...

arkadaslar buraya yorum yazan insanlar yasiyormu cok merak ediyorum,,aralarinda kimisi haftaya kimisi ay sonu ucuyordu... biriside ben uctum yasiyorum yazsin yaa:((

bu arada yazi beni cok rahatlatmisti ama taaki yorumlari okuyana kadar :))
her yorumda bende, bende öyle hissediyorum diyorum...daga cok korku sardi beni...

bu arada ben bu gün ucuyorum tam 5 saat kaldi vee uyku tutmuyor , yani uyuma diyorum kendime ucakta
uyumak icin , tabi bu bir cözümmü bilmiyorum, cok komik yaa..ben bu degilim aslinda olamam.Kac kere uctum her defasinda ayni tiyatro,taaki bir saate kadar ucaklarin düsüs sahnesini seyrediyor , korkuma korku katiyordumm...ben aslinda sanirim ölümden korkuyorum

birde size cok komik bir hikayemi anlatip biraz rahatlatmak isterim,,en son ucusumda ucak havalanirken kosa kosa arkaya dogru bagirmaya basladim..:))) hepimiz ölücezzz diyee, düsünsenize arkamdanda hostes kostu :hanim efendi sakin olun oturun diye
ve ben o ucakta 2 saat o insanlarin bana salak bakislarini izledimm..iyyy cok igrencti bir daha yaparmiyim bilmiyorum:))bu arada Allah kismet ederde sag kalirsam size buraya yazicam . bakin ben yasiyorum diycemmm:))

grlgrl dedi ki...

korkmuyorum diyen yalan söyler bence.ben ukraynaya uçmuştum bi keresinde ama ne uçuş..? havalimanını tarla sandım, sanki zorunlu iniş yapıyoruz. tangur tungur sallanmalar falan baya tırstım. hele dönüşte içinde istanbula gelen bir sürü güzel bayan vardı o zaman pek anlamadım ama unutamadığım bi an vardı uçak iniş yaptıktan sonra herkes alkışlamaya bağırmaya başladı o zaman çok kopmuştum. bir de nedense hep kuyruk kısmına geçmeye çalışıyorum. bazen inişlerde kalkışlarda kuyruk kısmındakiler kurtuldu diye aklımda yer etmiş..

Adsız dedi ki...

gecen senelerde yazmistim ama ondan sonra da cok kereler bindim ucaga...:) su an icin yasiyorum ama kimin neyden ne sekilde ne zaman olecegini ancak Allah bilir...ucak korkusunu dusunen biraz daha ileri gittiginde su an dunyanin delicesine gunesin etrafinda dondugunu ve bizim de bunun icinde oldugunu dusunse diyorum ...:)
demek ki ucak korkusu insani bilge ve filozofluga dogru da ucuruyor:)

Adsız dedi ki...

bende uçmak zorunda olanlardanım..yurt dışında okudum ve 4 sene boyunca uçtum tek bir dersimden 2seferdir kalıorum ve sınava tekrar girmekten değil uçmaktan korkuorum..kışın uçacağım için hava şartlarıda beni tedirgin ediyor.yazın ve gündüz uçmayı tercih ederdim doğrusu..etkili bir ilaçalıp hiç hissetmemek istiyorum acaba xanax gerçekten etkilimi?bilginiz varsa paylaşırsanız çok sevinirim bu uçuşumda kesinlikle ilaç almayı istiyorum

Hasta Ruh dedi ki...

Uçağa binince korkuyu yenmek için (aslında korku yerine kaygı demek daha doğru) kendimce bir yöntem geliştirdim; hosteslere bakıyorum... Şayet bir terslik olursa ilk önce hostesler haberdar olacağı için, onların hal ve hareketlerine göre davranıyorum. Olağan davranıyorlarsa sorun yok. Ama panik halindelerse yandı gülüm keten helva...

Hasta Ruh dedi ki...

Ayrıca Seinfeld'in dediği gibi; "Uçuş korkusu son derece doğaldır, çünkü insanlar uçamaz."

Adsız dedi ki...

Bende 22 yasinda yurt disinda okuyan bi insan olarak senede en az 2 kere ucaga binmek zorundayim, ucaktan da cok korkarim. Bi gun basima ne geldi anlatayim.

Istanbul Sabihadan Rusya Krasnodar a gitmek uzere kalktik. Pegasus ile ucuyoruz, yolumuz 2 saat. Aradan bir saat gectikten sonra ucagin ilk once elektrigi kesildi, daha sonra ya kokpitte yada kabinin en basinda hostesin uzerine kivilcimlar yagdigini gordum, belliki ucakta biseyler ters gidiyodu. Her neyse kaptan 5 dk sonra Krasnodara inecegimizi soyledi, saatime baktim bu imkansizdi. Ya kaptan heyecandan sasirmisti yada acik acik yalan soyluyordu. Kaptanin sasirmasi yada yalan soylemesi, kaptanin da korktugunu aklima getirdi ve ben daha cok kormaya basladim, hostesler 1 one bir arkaya gidiyorlardi. 5 dakika daha sonra Kaptandan 5 dakika icinde Samsuna inecegimiz anonsu geldi, ben cakilip olmeye kendimi hazirlamistim, nasil olsa ucakta elektrik yok, gostergeler calismiyor, zaten bir kivilcim daha cakacak ve butun ucak alev alacak korkusu ile. Ama tum bunlara ragmen gercekten 5 dakika icinde Samsuna saglam indik. Kismettir bilinmez ama belki hayatimda bi kere yasayacagim bi olaydi! Ve o olaydan sonra ucaklarin sandigimiz kadar basit aletler olmadigini anladim. Yine korkuyorum ama en azindan bir nebze daha az.

fulya dedi ki...

merhaba..04 09 2010 da istanbul'dan diyarbakır'a uçacağım kısmet olursa ilk defa bineceğim için çok kotkuyorum lütfen bana ne yapmam gerektiğini söylermisiniz.nişanlımın aşırı ısrarı üzerine uçak yolculuğunu tercih ettim..normalde 22 saat yolu göze alıp kara yolunu kullanıyordum:(

fulya dedi ki...

merhaba ben 04 09 2010 tarihinde kısmet olursa olursa eğer istanbul--diyarbakır uçuşu yapacam toplam 1 saat 45 dakika sürüyormuş..çok korkuyorum ve ilk defa bineceğim için lütfen neler yapacağım konusunda beni bilgilendirebilirseniz çok sevinirim..uçakta panik yaparsam bana yardımcı olabilirmi..

Adsız dedi ki...

Arkadaslar, ilk olarak 1992(yas 14) 'de uçakla Almanya'ya gittim. Hiç korkum yoktu, hatta uçak beni büyülemişti, gittim 15 gun sonra geri döndüm, "tık" yok :) .
Yıllar sonra 2005 yılında patronum Antalya'ya kendi gitmekten vazgecip, bileti adıma değiştirip benim gitmemi istediginde korkudan deliriyordum:) . Gece uçağa bindim, 40. dk da uçakta biri kalp krizi geçirdi. Biz tekrar Istanbul'a döndük:) . İnecegim diye tutturdum, indirmediler. Sonucta Antalya'ya gittik. Dönüş biletim olmasına rağmen 1 hafta sonra otobüs ile geri döndüm :) . Bu sırada sırf uçak korkum yüzünden bir sürü fırsat teptim, sırf bu fobi yüzünden kendi gelecegim ile oynadım. Simdi kendi isimi kurdum ve gecen ay Saraybosna'ya ucakla sorunsuz ve mutlu olarak gittim.
Önem sırasına göre :
1) Gündüz uçun.
2) Sabah 0.25 xanax, uçaga binmeden 0,25 xanax, uçakta 0,5 xanax :), bir bardak şarap.
3) Uçakta kesinlikle kanat üzeri, ama pencere kapalı şekilde uçun.
4) Kesinlikle düzgün bir şirket ile uçun.

Adsız dedi ki...

ng'deki uçak kazası raporu programının kaldırılmasını talep ediyorum yapımcılara benden selam olsun çok severek yaptığım onca uçuştan sonra beni fobik bir insan yaptı. Bir arkadaşın da yazdığı gibi o programı seyredince insan paranoyak oluyor ve yine de şöyle düşünmeye devam ediyor: paranoyak olmam bu uçağın düşmeyeceği anlamına gelmez..Yarın sabah uçağa binmek zorundayım...bir avuç sakinleştirici içeceğim sanırım...ama bu böyle gitmez..belki de şu 3 günlük uçuş korkusunu yenme seminerinden almak gerek...ama bu diyalog sayesinde yeni şeyler öğrendim ve vayy iyiymiş dedim..ama korku irrasyonel işte..yine de yarın bu diyalogu düşüneceğim uçarken..

Unknown dedi ki...

5-6 kez uçağa bindim.yanımda birileri varken hep cam kenarı uçmuştum.ama yalnız denediğimde kalp çarpıntısı,nefes daralması yaşadım iniş ve kalkışlarda bu bende kötü iz bıraktı.o yüzden uçmaktan korkuyorum.ama yükseklik korkum olmasına rağmen ben şu anda otobüsteyim diyerek kendimi avutabiliyorum:) sanırım kalkış ve inişler için Xanax iyi olabilir.

Adsız dedi ki...

Merhaba
Ben Marmara Universitesi Din Psikolojisi Anabilim dalında yüksek lisans yapıyorum. Tez aşamasındayım.Tezimi dini başaçıkma ve uçuş fobisi konulu anket çalışmasıyla hazırlayacağım. Ankete katılmak isteyenlerin
Mail adreslerine anketin MS-word halini gönderebilmem için
havvasedasolak@gmail.com
dan bana ulaşmalarını arzu ediyorum.
Selamlar

Psikolog
Seda Solak
havvasedasolak@gmail.com

Adsız dedi ki...

valla ne diyeyim bütün yorumları okudum hala tırsmam geçmedi.Daha öncede defalarca bindim herdefasında bu ızdırabı yaşıyorum.Kendimce çözümü buldum uyguladığım zaman korkum kalmıyor.Ben uçağa öleceğim diye biniyorum ha uçakta ha uçak dışında.kendimi ölüme haızrlıyorum işte ozman korkum kalmıyor.tavsiye diyorum.
ÇOOOOKKKK TIRSIYUORUM BENNNNNNNN

Adsız dedi ki...

12 mayis 2009 da yorum yazmistim, o tarihten sonra ucaga kac kez bindigimi unuttum. Ama her zaman binmeden once bir tedirginlik oluyor bende. sanirim bu ucak korkusundan cok olum korkusudur.

karsiyakali dedi ki...

ucaga ilk kez 12 yasimda bindim.o zamanlar koltuk numarasi diye bisey yoktu sanirim.cünkü herkes ucaga hücum etmisti.öyle olunca annem ben ve babam ayri ayri yerlerde oturmak zorunda kaldik.ben iki sisko kadinin arasinda kaldim.ilk defa ucaga biniyorum.asagiyi seyretmek istiyorum.sonucta cocuguz dimi?teytede bi inat benimle yer degismek istemiyor.hostesler hostlar seferber oldu ama yok kadin benimle yer degismiyor.bendede bi yaygara bi cene sorma gitsin.annem babam bile biz tanimiyoruz bu cocugu havasina girdiler mahcubiyetten:)sonra bi amca geldi yanima gel benimle dedi.(o yasimda bile cok yakisikli gelmisti bana bu AMCA)aldi beni öne dogru götürdü perdeden gectik sonra bi kapidan girdik.amanin o ne ya heryer dügme.beni oturttu bi yere bagladi kemerimi.al dedi istedigin kadar seyret.o kadar sevinmistim ki hayatimda gördügüm ve görecegim en harika manzara ve hissettigim en güzel duyguydu.sisko teyze yapissin cama görecem kanattan diye ben en güzel yerden seyrediyorum diye düsünmüstüm o an.ilk defa binmistim ama korkmama firsat olmadi cazgirligim sayesinde.simdi düsünüyorumda hala öyle bi manzara seyretmedim hayatimda.pilotlar cok sansli.ama ben cok sanssizim.cok istememe ragmen bi pilotla evlenemedim:)korkmayin ucmaktan.nolcakki düsse ucak en fazla ölürüz.o da zaten bi gün olacak.cesur ucuslar arkadaslar.

Adsız dedi ki...

ucak korkum hat safhada ucakla korkusuyla ilgili yazilari okurken bile nefesimin kesildigini hissediyorum cok korkuyorum ben ucaga falan binemem zaten 2 kattan yuksekten korkuyorum

Adsız dedi ki...

Uçusta güvende olduğunu hissetmek önemli bir konu. Eğer kulenin, uçağın, terminalin (mükkemmel güvenlik kontrolü,pistlerin yeterli uzunluğu, sertliği vs), vs.güvenli ve standartlara uygun olduğunu hissedersek, pilotların ve kule görevlilerin bilgisi ve yeteğine güvenirsek,teknik işler sorumlularına, havaalanı yönetimine güvenirsek korkumuz azalmış olur. Uçak kazası hiç geçirmeyen uçak şirketlerini bir incelemek lazım. Başarı nerede saklı? Belki o zaman rüyalarda uçak kazaları görmekten, ve uçaklardan korkmaktan vazgeçeriz.

Adsız dedi ki...

Biraz sonra binicem, korkudan altima yapabilirim, en az 50 kez ucmusumdur, ama gecen hafta bodruma inen seferde hava akimi dolayisiyla ucak sallaninca ben de ucak fobisi basladi. Tum gece dusen atlas jeti arastirdim sacma sapan senaryolar urettim, ama oyle boyle degil...ucagktan aglayip inmek istiyorum kafayi yiycek gibi oluyorum, çaresiz, aciz hissediyorum, normalde ucak korkusu olmayan ben ikidir lost senaryolari, ciglik cigliga bagiran insanlarla kafamda bi dunya kurdum, cok kotu bir korku, ölme korkusu bildiğin allahım herkesi korusun, herkes işini görevini sevgi ve bilincle yapsin allahim ne olur biZleri koru.....

Adsız dedi ki...

haftaya almanyadan turkiye ye ucusum var o kadar gerginim ki anlatamam.defalarca ucmama ragmen elim ayagim buz tutuyor,yanimdakileri konusturmuyor, ses cikarttirmiyorum:)komik gelecek ama tuvalete kalkan yolculara ve o aagir yemek masalrini getirip goturen hosteslere bile gicik oluyorum sirf ucagin dengesini bozacaklar birsey yapacaklar sacmaligi yuzunden.doktardan sakinlestirici istedim yazmadi:) lavanta cayi iyi geliyor dedi bu bile sacma geliyor allahim yardim etsin de ucagin tekerleri yere sag salim insin insallah:))

Adsız dedi ki...

sabah ucuss var cok korkuyorum hem de cok xanax 0,5 mg alıcam Allahım ınsallah ıse yarar eger yararsa kesın yazıcam buraya cunku laflarla muhabbetle korkumuz gecmıyo ya her gun bıne bıne alısıcas kı mumkunn deıl ya da ılac alıcaz kardsım basımız cok agrısa muhabbetle laflarla gecırılıyomu bu gecmıyo o zaman bu korkudan da ılacla kurtulabılırım ben ancak ınnnnsallah su xanax ıse yarar ya

Adsız dedi ki...

what's up ucakkorkusu.blogspot.com admin found your website via Google but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered site which offer to dramatically increase traffic to your site http://mass-backlinks.com they claim they managed to get close to 4000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my site. Hope this helps :) They offer best services to increase website traffic at this website http://mass-backlinks.com

Unknown dedi ki...

Bendede sonradan sebepsiz olusan fobi.Ucmak zorunda oldugum zamanlarda biletimdeki "TK bilmemne bilmemne" ucus numarasini yarinki gazetelerin mansetlerinde "ucak faciasi" olarak hayal etmeyi zihnimde durduramiyorum.Gunumuzun vazgecilmez araclarindanda olsa ucaklardan nefret ediyorum.Zihnimdeki korku ve panik ile bile,bir ucagi havada iken rahatca dusurebilirim yani o derece.Ucak sag salim inse bile 2 gun kendime gelemiyorum.Allah bu fobinin belasini versin.

Unknown dedi ki...

Bendede sonradan sebepsiz olusan fobi.Ucmak zorunda oldugum zamanlarda biletimdeki "TK bilmemne bilmemne" ucus numarasini yarinki gazetelerin mansetlerinde "ucak faciasi" olarak hayal etmeyi zihnimde durduramiyorum.Gunumuzun vazgecilmez araclarindanda olsa ucaklardan nefret ediyorum.Zihnimdeki korku ve panik ile bile,bir ucagi havada iken rahatca dusurebilirim yani o derece.Ucak sag salim inse bile 2 gun kendime gelemiyorum.Allah bu fobinin belasini versin.

Adsız dedi ki...

times encounters dating http://loveepicentre.com gay dating sim
sibling dating [url=http://loveepicentre.com]all bbw ladies dating site[/url] alton brown dating
brazil women dating [url=http://loveepicentre.com/contact/]tanssexual dating[/url] singer dating [url=http://loveepicentre.com/user/tonikosta/]tonikosta[/url] russian christian dating services

Adsız dedi ki...

Pilotun rahatına bakar mısın :)) ama şöyle ki pilotumuz en iyi uçaklardan birinde uçuyo. Ülke içi uçuşlarda halk otobüsü niteliğinde airbus'lar kullanılıyo ve korkudan altımıza ediyoruz şimdi doğruya doğru :D

furkan dedi ki...

Kibar konusan pilotlardan korkuyorum, minubus şoforu gibi konusan pilotlar genelde daha iyi ucuruyor ucagi. Pilottan pilota cok fark var...

Unknown dedi ki...

çok saol

Unknown dedi ki...

çok saol yardımcı oldu

alidemirci dedi ki...

İlk defa 28 yaşımda binmiştim uçağa. İstanbuldan cidde ye 3,5 saatlik bir yolculuktu. Havaalanında beklerken heyecan ve tedirginlik başlamıştı bile. Bekleme salonunun penceresinden bineceğimiz uçağı görünce kafayı yiyecektim neredeyse.. Boeing 747-200. Diğer uçaklar yanında kedi gibi kalıyordu.
Uçağa bindiğimde sağ pencere yanında oturduk, yanımda arkadaşım vardı ve onun da ilk ti. Tam 10 kanepe yanyana çift koridor devasa bişeydi bu. yavaş yavaş pistin başına doğru gitmeye başladı uçağımız. Pist başında bir dakika ya yakın bekledi veeee... Birden sanki arkadan koltuğumu var güçle birileri ileri doğru itmeye başlamıştı. Fazla sürmedi ve havalanmıştık bile.. Göz ucuyla aşağı bir bakayım derken Ataköyün binaları bir tarafa yamulmuştu. Hosteslerin dağıttığı ıslak mendili yarıya kadar kemirdiğimi hatırlıyorum . <bir müddet sonra alışmıştım.
Ve şimdi yılda 3-5 kere yolculuk ederim. Ve derim ki ölüm kaçınılmaz, insanoğlunu nerede yakalayacağı belli değil. Boşuna kendinize ızdırap ettirmeyin ve bu konforu ve de bu zevki tadın...

Unknown dedi ki...

Ölümün ecele faydasinin olmadigini düsünün ve ALLAH,in en güzel ayetlerinden biri olan fatiha ve ihlas suresini okuyun, ALLAH,a sigininca insan inanin arkadaslar bindiginiz ucak sizden korkuyor siz ucaktan degil,,deneyin anlarsiniz

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.